Verslag bezoek grotten - Reisverslag uit Bacúch, Slowaakse Republiek van K.J. Pouw - WaarBenJij.nu Verslag bezoek grotten - Reisverslag uit Bacúch, Slowaakse Republiek van K.J. Pouw - WaarBenJij.nu

Verslag bezoek grotten

Door: Lars, Casper, Lucas, Daan & Jan

Blijf op de hoogte en volg K.J.

12 Oktober 2016 | Slowaakse Republiek, Bacúch

Vandaag zijn wij een grot gaan bekijken op een uur rijden van Martin. Toen wij daar aankwamen zagen wij totaal een grotten. maar allemaal bomen en bergen. Vervolgens zijn wij op ons stomme instinct naar boven gaan sjouwen. Het lopen naar boven was echt niet makkelijk, dit komt omdat er allemaal losse stenen op het pad lagen. Hier hebben wij ongeveer een half uur over gedaan wat erg zwaar was. Eenmaal aangekomen boven zagen we nog geen grotten alleen maar bos en een restaurant. Er gebeurde niks, tot we na een half uur wachten naar de grot mochten, Slowaken en Nederlands gescheiden, was heel koud maar wel mooi we hebben ook stalagmieten en stalagtieten. Daarna was het weer wachten geblazen. Tot het leukste kwam, het naar beneden gaan van de berg (zo heb ik het ervaren). Het naar beneden gaan ging heel snel mijn vrienden en ik gingen volop naar naar beneden zonder het pad te volgen. Een van onze vrienden is vol op zijn geforceerde kaak gevallen gelukkig kon hij er om lagen en had hij geen pijn. Daarna hebben we nog een leuke foto gemaakt...

Lars, Casper, Lucas, Daan & Jan

• 12 Oktober 2016 - 15:45

Marian:

Bedankt voor de verslagen en foto's! Heel leuk om zo op de hoogte te blijven. Nog veel plezier samen.
    Groeten uit Haren.